אמון בין עובד למעביד הוא איך הדברים החשובים היום לתפעול שוטף של עסק, ולמעשה בכל מערכת יחסים שהיא כשאין אמון נערמים קשיים רבים שלבסוף מביאים לרוב לניתוק. אך מה קורה כאשר מתעורר חשד לגביי מידת אמינותו של עובד? בתור
חוקר פרטי זה דיי נפוץ לקבל עבודה שקשורה בחוסן אמון בעובדים, אבל הדבר הכי חשוב במקרה כזה הוא ללכת ולברר את העניין בצורה מקצועית על ידי חקירה ולא להפיל על העובד את האשמה באופן מידי משום שזו יכולה להיות אשמת שווא שתפגע בעובדה ואף תוביל אותו לתבוע את העסק ותגרום להפסדים כספיים.
לפני מספר שבועות הגיע אליי מ', בעל מסעדה מוכרת ומכניסה באזור המרכז וסיפר על חשש שיש אצלו לגביי העובדים. הוא לא ידע להצביע על מי מהם בדיוק אבל הרגיש בחושיו המחודדים שהדברים לא פועלים כשורה. הוא טען כי במהלך היום נוצרו כמה חוסרים בקופה שהוחזרו עד סוף היום, ציוד שחסר פתאום, ושינויים קלים במלאי המצרכים במסעדה. מי שעשה את זה, כך חשב, יודע מה הוא עושה על מנת לבלבל ולטשטש את עקבותיו.
מ', שנחשב דווקא למעסיק חוקי מאוד שאינו מרבה להכביד על עובדיו מעבר למה שנדרש, לא רתח מזעם ולא סבל מהפסדים, אבל הרגיש נבגד מהעובדים והיה להוט לגלות מי עומד מאחורי המזימה. על מנת לאמת את חששותיו הצבנו בעסק מצלמה נסתרת נפרדת מן מצלמות האבטחה שכבר קיימות אצלו בחנות אך בנקודות מאוד ספציפיות שכנראה ידועות טוב לעובד. הצבנו אותה הפעם באזור העישון של העובדים שמהווה מאין חצר פנימית במסעדה.
האמת התגלתה במהרה, אחד המלצרים אכן גונב מין העסק, מחביא באופן זמני ומעביר החוצה מצרכים דרך חצר העישון, ומחזיר את הכספים לפעמים גם באמצע היום כדיי שלא ירגישו. כשבעל המסעדה צפה בקלטת הוא לא האמין למראה עיניו וטען כי זה העובד הכי שקט וחרוץ שלו. הוא אפילו לא ידע כיצד לגשת אליו.
לאחר שיחת בירור המלצר התוודה על הכול וסיפר כי משפחתו שרויה במצוקה כלכלית והוא הרגיש שחייב לעזור להם בכל מחיר, אבל הבטיח שהתכוון להחזיר את כל מה שלקח ואף החזיר כבר חלק מין הכספים. מ' שלא היה קר לב כלל, הבין לליבו של המלצר הצעיר והתאים עבורו "עונש" ניקיון במסעדה, אך גם הבטיח לו שייתן לו יותר משמרות יתנסה להתחשב בו בכל מידת האפשר.